בניית אסטרטגיה – שלב א’, זיהוי הצורך של הלקוח

בניית אסטרטגיה – שלב א’, זיהוי הצורך של הלקוח

Share on facebook
Share on google
Share on whatsapp
Share on email

העסק שלך ? זה לא העסק שלי !



שימי נכנס לשוק ביום קיצי, כולו נוטף זיעה מהדרך הארוכה שעשה תחת השמש הקופחת. בעודו עומד בכניסה לשוק קולות התגרנים דופקים באזניו, בפרט קולו של המוכר שגבר מעל כולם. לא היה לו כוח להקשיב למה שהוא צועק, אך להתעלם גם לא היה יכול. המוכר חזר על עצמו בתדירות כמו תקליט: “אבטיחים אדומים ! סחורה טרייה מהיום !” “אבטיחים אדומים ! סחורה טרייה מהיום !”
הוא לא מצא מקום לעצמו וביקש להירגע קצת, ופנה ללקט את המצרכים שביקש קצת מדוכן זה, וקצת מדוכנים אחרים. בעוד שהוא מבקש לשלם לאחד המוכרים, אותו מוכר פונה אליו בהצעה: אתה יודע מה צלחת של אבטיח קר יכולה לעשות לך ולמשפחתך בימים חמים שכאלה ? שימי נענה מיד וביקש להוסיף לשקול עבורו 2 אבטיחים טובים.
לאחר ששילם בעודו מסדר בעגלתו מקום גם לאבטיחים, הוא מהרהר לעצמו: “מעניין, הלא בתחילת השוק כבר נתקלתי במוכר שהציע לי אבטיחים. מדוע לא העליתי בדעתי לקנותם?! ואצלו מיד כשהציע לי קניתי”.
נניח עתה לשימי להסתדר לבד עם הרהוריו ומסקנותיו. לנו כ’מוכרים’ ההבדל ברור, המוכר הראשון שצעק סיפר על טיב הסחורה שיש לו, והשאיר ללקוחות לעשות לבד את ההקשר איך זה יענה על צרכיהם, אולם המוכר השני דיבר מיד לצורך של הלקוח.
ומה שנכון במכירה של אחד על אחד, נכון גם בפרסום לקהלים רחבים, שהפניה ללקוח צריכה להיות לצורך שלו. ובפרסום זה עוד יותר קריטי, כי יש לך כמה שניות שהוא מרפרף על המודעה שלך, אם דיברת אליו מיד בשניות אלו הוא יתעניין וימשיך לקרוא את כל הפרטים, אבל אם לא פנית את ליבו בשניות הראשונות – איבדת אותו.
ובשפה הפרקטית, חשוב לדעת מה שהוכח במחקרים, איך העין של הקורא עוברת בדרך כלל על מודעה, לרגילים לקרוא בעברית מימין לשמאל היא מתחילה מהחלק העליון הימני של המודעה ויורדת כלפי מטה בצורה כזאת:S


יש כלל בעיצוב מודעה, שהכותרת והתמונה של המודעה צריכים לתפוס את השני שליש העליונים שלה + שורת סגירה שתבאר מה אנו מוכרים, (את שאר הפרטים באותיות קטנות עם הלוגו משאירים לשליש התחתון). כיון שאנו מעוניינים לתפוס אותו בשניות הראשונות נתכנן ש’הכותרת והתמונה’ יפנו לצורך של הלקוח, ולא שנספר שם על העסק והמוצר.

עוד פוסטים מעניינים

ב-3 מילים: לקוח חסר תועלת.

ב-3 מילים: לקוח חסר תועלת. חס וחלילה! אין בעולם אדם שאין בו תועלת ! כבר במשנה באבות, כתוב: “אל תהי בז לכל

העסק נתקע ? למה לדחוף ? אפשר להתניע

הגיע הזמן שתפסיק לדחוף את העסק! בהודו ובנפאל ניתן למצוא עד היום רכב דו או תלת-גלגלי, המשמש להסעת מספר נוסעים (אך לרוב נוסע

תמונה אחת שווה אלף מילים…

תמונה אחת שווה אלף מילים… דוד ריזל בוגר קורס קופירייטינג בפרוג, מנהל קריאיטיב במשרד הפרסום “ריזל” נכתב ע”י דוד ריזל · ‏22/5/19 כשהנך מגלה בקבוק

תגובה אחת

  1. דוד ריזל הגב

השארת תגובה

הירשמו לניוזלטר שלנו

אל תחמיץ עידכונים חדשים בדוא"ל
גלילה לראש העמוד


חשבון 566344

על שם: פרסום ריזל

בנק פאגי 52

סניף 176

עיצוב מקצועי לפרסום העסק שלך?
זה רק חצי ממה שבאמת נחוץ לך!

מגבעת חצי חצי

קופירייטר מקצועי ומנוסה ישדרג את המלל במודעה שלך
כך שתביא לך מקסימום תוצאות
והכל בשעה עד שעתיים של ייעוץ טלפוני או פרונטלי

דילוג לתוכן