שיחות נכנסות או שיחות יוצאות ?

שיחות נכנסות או שיחות יוצאות ?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

4.00 בצהריים סיימתי את עבודתי, בעודי פונה לעבר הרכב עם תחושה של כובד, לאות כבדה נפלה עלי לאחרונה, עבודתי במכירות מתישה אותי.

ניסיתי להבין מה קרה החודש האחרון שהעבודה נעשתה כל כך קשה ומייגעת. אחרי מעט מחשבה גיליתי:

ההבדל הוא, שיחות נכנסות או שיחות יוצאות.

אם עד אז הורגלתי שכל יום אני מקבל עשרה שיחות נכנסות של לקוחות שמתעניינים, וכל העבודה שלי היא רק להוביל את השיחה לסגירת עסקה, וכמה שיותר גדולה. זו עבודה קלה יחסית. אבל משהו קרה לאחרונה שמכשיר הטלפון דומם, ואז אני מנסה לאתר ולהיזכר בלקוחות מהעבר, מוצא את המספר שלהם, בדרך כלל אני תופס אותם במצב שאין להם פניות לענות. גם כשהם עונים ברוב המקרים הם לא מתעניינים במוצר וממהרים לסיים את השיחה. והעבודה מכבידה ומייגעת.

ומה הסיבה שהפסיקו השיחות הנכנסות ?

לא לקח לי הרבה זמן לעשות את הקישור, מהר מאוד תפסתי, שזה קשור עם הפרסום אותו הפסקתי לאחרונה.

* * *

כל מוכר בחנות סובל מאותם לקוחות ששואלים הרבה שאלות על מוצרים, מבררים מחירים, מבקשים שתוריד להם סחורה מהמדף העליון. לפעמים הם גם מתקשרים להתייעצויות ומעבר לקו מנחים אותם בעוד כמה שאלות לברר, ואתה שומע ומסביר, ועוד פעם מסביר. לקוח אחד יכול להתיש אותך לשעתיים הבאות בלי שהוא קנה שום דבר בכלל.

הלקוחות להם הוא מחכה, הם אלו שמגיעים ממוקדים לקנות מוצר שקיים  במלאי, מוציאים את הארנק ומשלמים.

אותו דבר קורה גם אצל מתרים למוסד, הוא תמיד מחכה לטלפון שאומר "יש יארצייט לאבי ז"ל בשבוע הבא אני מבקש לתרום …." בלי לגרד כתובות, בלי לשבור את השיניים על שכנועים, פשוט להקליד את פרטי האשראי ולהודות מקרב לב.

 

איך מגדילים את ההכנסה הפסיבית ?

ואיך מקטינים את הצורך באקטיביות ?

הכל תלוי עד כמה הפרסום הוא מקצועי וממוקד מטרה.

פרסום באסטרטגיה נכונה, יאתר עבורך את הלקוחות הפוטנציאליים וימשוך אותם אליך לקנייה, או לתרומה.

כאשר יש לך בשורה מיוחדת שתוכל להועיל לאנשים, ואתה מעוניין להרחיב את מעגל הלקוחות שלך, הפרסום הוא זה שיחבר אותך לקהלים חדשים.

מעניין שכבר בגמרא מצאנו שכל עסק השקיע חלק מהתקציב בהוצאות פרסום, כמובן שזה היה בכלים  ובמדיות שהיו תואמים לתקשורת בזמנם, שהייתה מוגבלת ללקוחות שבאו לקנות בשוק המקומי. הגמרא מספרת על מוכר היין שהיה משלם ל'כרוז' שיסתובב בשוק להכריז על מרכולתו.

הכלל הראשון בפרסום הוא: לא כל מה שמרוח על לוחות המודעות תופס את העין.

כדי להוביל את קהל היעד צריך ולהביא תוצאות שגם הפקיד בבנק יבין… צריך פרסום חכם.

עוד פוסטים מעניינים

אותו תנחום במיתוג שונה

בשעות אחר הצהריים דלתות הדירות נפתחו שכנות התגודדו בחדרי המדרגות ובגינה הגדולה * תנחום מנסה לפלס דרכו בין המוני הלקוחות שצבאו על פתחו בהתנפלות על…

מבינים טורקית? פילוח למגזרים

האם פרסום ללקוח טורקי יהיה שונה מפרסום ללקוח סיני, ומה לעשות, כאשר הלקוח שלי פונה לקהל יעד שאינו מוכר לאורח חיי? במאמר הבא, נלמד את דרכי הגישה לכל…

השארת תגובה

הירשמו לניוזלטר שלנו

אל תחמיץ עידכונים חדשים בדוא"ל
דילוג לתוכן