לפעמים… 1 +1 = 0 מותג יוקרתי וזול

לפעמים… 1 +1 = 0 מותג יוקרתי וזול

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

 

שאלת הזהות הבסיסית שכל בעל עסק בוודאי שואל את עצמו, היא:

מה אני – יוקרתי או זול ?

המקובל הוא שמנסים לשלב את שניהם יחד.

 

גם כשמוכר מסביר ללקוח למה לקנות אצלו, הוא ישלב בדרך כלל את שני הדברים:

אני גם יוקרתי, וגם מציע את המחירים הכי זולים.

ההיגיון הפשוט אומר שלהציע את שניהם יחד זה הרבה יותר מפתה, כי 2 = 1 + 1, אבל זו טעות חמורה, כל יועצי האסטרטגיה המומחים מסכימים פה אחד שבמקרה שלנו:

0 = 1 + 1

 

כי כשהלקוח רואה שמדברים על מחירם זולים, הוא מיד מקטלג שזה לא איכותי ולא ויוקרתי. המחיר זה בעצם המדד הכי טוב והכי נגיש בשבילו לאיכות המוצר \ השירות.

והא' ב' של מיתוג זה קו אחיד וברור. והשילוב של שני ההפכים יוקרתי עם זול יחד – משדר זיגזג ומבלבל, אנשים לא מבינים את המסר.

יוקרתי במחיר מוזל – זה לא מיתוג אלא שבירת המותג.

בשולי הדברים חשוב לציין:

יש חברות שהצליחו למתג את עצמם כזולים אך מכובדים יותר, לא כ"מחסן מכירות במרתף" אלא, מותג מכובד ואיכותי עם שירות מעולה, נציין כדוגמה את הרשתות "איקאה" ו"קופיקס" שמוכרים במחירים זולים יחסית, אבל ממותגים מכובד יותר.

אך כמובן, שמי שמחפש ארוחה יוקרתית לא יקנה בקופיקס, ומי שמחפש ריהוט יוקרתי ברמה הגבוהה לא יקנה באיקאה. הם ממותגות כחברות זולות, ומבין הזולות הן הכי מכובדות שאפשר.

 

עוד פוסטים מעניינים

שיחות נכנסות או שיחות יוצאות ?

4.00 בצהריים סיימתי את עבודתי, בעודי פונה לעבר הרכב עם תחושה של כובד, לאות כבדה נפלה עלי לאחרונה, עבודתי במכירות מתישה אותי.

אותו תנחום במיתוג שונה

בשעות אחר הצהריים דלתות הדירות נפתחו שכנות התגודדו בחדרי המדרגות ובגינה הגדולה * תנחום מנסה לפלס דרכו בין המוני הלקוחות שצבאו על פתחו בהתנפלות על…

מבינים טורקית? פילוח למגזרים

האם פרסום ללקוח טורקי יהיה שונה מפרסום ללקוח סיני, ומה לעשות, כאשר הלקוח שלי פונה לקהל יעד שאינו מוכר לאורח חיי? במאמר הבא, נלמד את דרכי הגישה לכל…

תגובה אחת

  1. גרשון הגב

    מאמר קולע בול!
    אכן המיתוג צריך להיות ממוקד בדבר מסוים ובדבר אחד שמבדל אותו מהשאר
    זה מה שנכנס לראש של הלקוח וגם "נשאר שם".

השארת תגובה

הירשמו לניוזלטר שלנו

אל תחמיץ עידכונים חדשים בדוא"ל


חשבון 566344

על שם: פרסום ריזל

בנק פאגי 52

סניף 176

עיצוב מקצועי לפרסום העסק שלך?
זה רק חצי ממה שבאמת נחוץ לך!

מגבעת חצי חצי

קופירייטר מקצועי ומנוסה ישדרג את המלל במודעה שלך
כך שתביא לך מקסימום תוצאות- והכל בשעה עד שעתיים של ייעוץ טלפוני או פרונטלי תמורת 110 ש"ח לשעה בלבד!

דילוג לתוכן