כן. הוא בהישג ידך ! – ראיון

כן. הוא בהישג ידך ! – ראיון

Share on facebook
Share on google
Share on whatsapp
Share on email

סגירת עסקה

יעקב נוגלבלט מראיין את דוד ריזל.

 

כבר שנים מחפשים אותו,

גם בעידן 2020 הוא עדיין מבוקש מספר 1 בכל העולם,

טובי המוחות מצופפים שורות לדעת מה מניע אותו,

אבל הוא שוב ושוב חומק.

החלק המרתק בסיפור הוא,

שהמוצא המאושר שיצליח לשים עליו יד – יוותר על הפרס הכספי,

הוא פשוט ישמור אותו לעצמו.

 

תרשו לנו להציגו בפניכם:

'הלקוח'.

נעים להכיר.

 

ביקשנו להכיר אותו מקרוב, מה עושים?

פגשנו את איש הפרסום והקריאיטיב הרב דוד ריזל הי"ו, ובמילה אחת – קופירייטר.

ריזל עוסק כבר למעלה מ-7 שנים בתחום הפרסום והאסטרטגיה ובכל מה שקשור למיתוג ושיווק. בספר האורחים של משרדי ריזל חתומים מניפה של עסקים וארגונים גדולים וקטנים שמבקרים יום יום במשרדו.

ריזל  משמש להם כגשר, או יותר נכון – מייצר עבורם שפה משותפת עם לקוחות פרטיים, שיתופי פעולה עם קהלים שונים, ועם המגזר החרדי כולו.

 

אז ממה נתחיל- אני שואל?

ריזל מחייך,

נתחיל מהסוף. מהפרסום.

כבעלי מוצר/עסק שרוצים להגדיל את מאגר הלקוחות שלנו , בסוף זה הסיפור הגדול של כולנו. התחרות היום היא בשיא, בעולם בו ההיצע גבוה מהביקוש – הצורך בפרסום הוא קריטי וחיוני. פרסום נכון הוא ממש 'ברכת-העסק' התולה בכניסה. הוא מייצג אותך בכל מקום ובכל זמן  ויש לתת עליו את הדעת.

המגע של האנשים עם הפרסומת הוא בעצם המפגש הראשון עם העסק שלך, ואתה יודע: אין הזדמנות שניה לרושם ראשוני.

בעולם המעשי אנשים מוכרים מוצר או מותג ובכלל לא יודעים את תועלתיות הפרסום – והפרסום הנכון. (אני בכוונה מחלק ביניהם, כפי שאסביר בהמשך).

ישנם בעלי עסק החושבים שהלקוחות שלהם יעשו עבורם את העבודה ; הם ימליצו עליהם בחום והפרסום יעבור מהפה לאוזן ומשם לכיס.

זה בהחלט טוב, אבל בלתי מספיק, מכמה סיבות:

ראשית, כמות האנשים אותם לקוח פוגש היא מוגבלת, שנית, לא כל לקוח יודע להניח את האצבע על היתרון האמיתי שלך.

בפרסום הקלאסי החשיפה היא גדולה ורחבה, בפרסום טוב ומדויק תוכל להציג את שירותיך על פני המתחרים בצורה קולעת, תוכל להרחיב את קהל היעד שלך ולסקרן לקוחות שאינם מעוניינים בשירות הספציפי ברגע זה ממש, אבל אתה נוכח בתת מודע שלהם ובבוא העת הם יפנו אליך.

היתרון של הפרסום הוא אך ורק אם הוא נעשה נכון, פרסום סתמי ללא הכוונה מקצועית הוא השלכת כסף לפח במקרה הטוב ובמקרה הגרוע הוא גם יכול לפגום בעסק. ואני אסביר:

בכל פרסום יש מסר מרכזי שאותו אנחנו רוצים להעביר, יש אפשרות פשוטה לכתוב שאנחנו הכי זולים בשוק. או לכתוב שירות, אמינות, ומקצועיות. זה בסדר, ולכן כל המודעות שממקומות בצד שמאול וימין למעלה ולמטה אומרות  את אותו הדבר, אז למה שיבואו דווקא אליך?

וכך כל מסר משומש ולעוס לא נותן לך יתרון על פני אלף ואחד מתחרים אחרים שפרסמו מסר זהה לשלך.

במקרים לא מעטים קורה שהמסר מתנשא או פשטני וסובל מעודף קלישאות  ואנשים מתרשמים לרעה  מהפרסומת.

אז מה אתה מציע?

במשרד פרסום ריזל, קודם כל לומדים את המוצר והעסק, אח"כ מגדירים קהל יעד אליו נכוון את הפרסום, לומדים את הצורך שלו במוצר ושמים דגש חזק על היתרון הייחודי שהוא הוא המסר הפרסומי.

שלב נוסף הוא הקריאיטיב שהוא ה'הגשה' של המסר – העטיפה המרשרשת שתמשוך תשומת לב ותגרה את הצופים, חשוב לדעת שלקריאיטיב יש תפקיד חשוב שהופך את הפרסומת לקליטה וזכירה, פרסומת קריאטיבית זה משהו שלא שוכחים כ"כ מהר.

וזה עובד?

ברור.

קח דוגמה אחת מיני רבות. שיפוצניק מוכר שבעבר הלא רחוק היה מפרסם את עצמו וזה פשוט לא עבד, עד כדי כך שבמשך הזמן גם הוא הפסיק לעבוד (כנראה נדבק מהפרסום שלו…), יום אחד הוא פנה אלי וביקש ככה עזרה בקטנה. קבענו פגישה ותוך פחות משעה הוא יצא עם מודעה, מחוסר תקציב הוא שילם על גרפיקה פשוטה והדפיס אותה ב-50 עותקים בלבד! למחרת הוא קיבל טלפון ראשון מלקוח, תוך שבועיים הוא הרוויח כבר אלפי שקלים.

וזה עוד לא נגמר, אחרי כמה חודשים פנה אליו ראש ישיבה וביקש שיפוץ כולל לכל הישיבה שלו. מתברר שהוא ראה את המודעה ושמר אצלו את המספר, וזכר את הפרסום אחרי כמה חודשים.

או עסק שהיה מרוויח 1,500 ש"ח בממוצע, ואחרי הפרסום הנכון הם שכרו שטח ומעסיקים עובדים, והרווח הנקי הוא פי 5 ויותר.

במאגר של דוד ריזל יש עוד עשרות מקרים כאלה, ויש גם דשי"ם טריים שהוא מקבל ממש עכשיו.

בעל עסק שרוצה להתקדם יש לו אפשרות ללכת ליעוץ עסקי , קורסים בשיווק ולמידה ממושכת בסדנאות על איך מנהלים עסק.

אני מציע קודם כל לעשות דרך קצרה וממש לא יקרה דרך פרסום נכון,

הרבה פעמים השינוי האמתי מתחיל דווקא שם.

עוד פוסטים מעניינים

שיחות נכנסות או שיחות יוצאות ?

4.00 בצהריים סיימתי את עבודתי, בעודי פונה לעבר הרכב עם תחושה של כובד, לאות כבדה נפלה עלי לאחרונה, עבודתי במכירות מתישה אותי.

אותו תנחום במיתוג שונה

בשעות אחר הצהריים דלתות הדירות נפתחו שכנות התגודדו בחדרי המדרגות ובגינה הגדולה * תנחום מנסה לפלס דרכו בין המוני הלקוחות שצבאו על פתחו בהתנפלות על…

השארת תגובה

הירשמו לניוזלטר שלנו

אל תחמיץ עידכונים חדשים בדוא"ל
גלילה לראש העמוד


חשבון 566344

על שם: פרסום ריזל

בנק פאגי 52

סניף 176

עיצוב מקצועי לפרסום העסק שלך?
זה רק חצי ממה שבאמת נחוץ לך!

מגבעת חצי חצי

קופירייטר מקצועי ומנוסה ישדרג את המלל במודעה שלך
כך שתביא לך מקסימום תוצאות
והכל בשעה עד שעתיים של ייעוץ טלפוני או פרונטלי

דילוג לתוכן